♥Polalegria

Idag kom en söt liten brud till skolan. Hon åkte land och rike runt med ett konstprojekt! Tror att hon var ifrån frankrike... 
Vi fick lite olika uppgifter. Först skulle vi fixa en bakgrund, så alla fick sätta upp bilder i ett collage på en vägg. 
Sedan skulle vi måla ett självporträtt med torrpastellkrita. 
Och tillsist så skulle alla ta ett självporträtt med en polaroidkamera! Superkul! 
Man fick välja om man ville ha med någon rekvisita på bilden och flera personer tog sitt självporträtt de målat. 
Jag var kreativ och satte en tankebubbla på min mössa! Skrev "SMART" i den, eftersom att man skulle representera sin åsikt om skolan, men det syntes inte på bilden. 
En av kruxen var att alla skulle ha clownnäsa! Och alla tusentals barn/ungdomar som varit med tidigare hade också haft det. Och det var en så sjukt nice effekt. Clownen stod för JOY (glädje).

Men när vi skulle ta bilden så skulle vi också fundera ut vad skolan betyder för oss, individuellt. Sedan så skulle vi skriva vår mening på polaroidbilden. 
Jag insåg att min tankebubbla blev bättre när man inte såg texten, eftersom att bilden då passade in bättre på min "mening med skolan".

Jag går i skolan för att jag drömmer om att bli musikalartist. Enda vägen att nå dit är genom utbildningen. Därför skrev jag "Uppfylla min dröm ♥".
 
 
 
Projektet som uppfunnits av Adele, kallades Polalegria
De andra bilderna är lånade ifrån polalegria's tublr! Kika in där!

Kommentarer

Tell me what's on your heart

Jag tror faktiskt inte att du heter anonym...
Spara dig själv?

Din mail? (som bara jag ser)

Är du en tuff bloggare kanske?

Skriv något jag kan bli glad av att läsa ;)

Trackback
sandralouiseisabelle -
RSS 2.0