♥Hårtips!

Jag är en sådan person som verkligen älskar vågigt och lockigt hår. Och folk som har långt hår blir jag så sjuuukt avis på när det är sådär perfekt lockigt/vågigt!
Min stilikon/idol är bloggerskan Keela, skulle verkligen göra vad som helst för att få se ut som henne! 
Och hennes hår är precis vad jag vill ha! Lite copycat som tar efter henne lite ;) Men har man en idol så har man!
Och här kommer då ett litet tips av mig! 
Det finns nämligen en sjukt bra vågtång (som jag självklart inte har, men vill ha) som man får helt perfekta vågor med (enligt mig)! :)
Såhär ser den ut;
Den kostar ca. 299:- på de flesta butiker. Finns på tex. elgiganten och media market.. 
Så om någon kan vara snäll och köpa den till mig?! hint hint..
 
 

Ni vet sättet att fläta håret innan man går och lägger sig, så är det vågigt i morgon? 
Och beroende på hur stora/tjocka flätor man gör, ju mindre/större vågor får man. 
Helst ska det vara lite fuktigt, då blir det bäst! 
Men, nu gjorde jag på ett annat sätt! 

Jag flätade mitt hår i några stycken flätor på vardera sida, värmde upp plattången och "plattade" sedan fätorna! När man sedan flätar upp dem igen så är håret vågigt :D 
Bäst resultat får man om man inte sätter en snodd nertill utan försöker fläta så långt som möjligt och sedan flyttar på fingrarna när man plattar nertill :) 
Se till att hela flätan blir varm, även innuti bara! Man kan behöva testa en gång först :)
Busenkelt! 
 
Såhär blev mitt resultat! 
monkeyface

Kommentarer

Tell me what's on your heart

Jag tror faktiskt inte att du heter anonym...
Spara dig själv?

Din mail? (som bara jag ser)

Är du en tuff bloggare kanske?

Skriv något jag kan bli glad av att läsa ;)

Trackback
sandralouiseisabelle -
RSS 2.0