♥Både arg och sjuk

Ja, kul dag.
Fick reda på att jag skrivit en uppsats i A-B-nivå men bara för att jag missat någon detalj i min källförteckning så måste hon sätta F. Kul.

Här är min insändare också! Samhällskunskapsuppgift ;)

Trafikreglerna bör följas tydligare.

Jag är en 17 årig mopedist och har haft mitt körkort sedan  jag fyllde 15 år. På denna inte så långa tid har jag förstått hur det egentligen ligger till.
De flesta bilister skyller på oss mopedister, att det är vi som orsakar alla olyckor. Det är verkligen inte min åsikt.
Jag har erfarenheter av att köra ute på gatorna och bli behandlad som skit.
Visste ni att en klass 1 moped får köra i 45 km/h? Visste ni att vi vill ha lika mycket respekt som vilken annan förare som helst? Nej, det verkar tydligen inte vara så.
Jag har varit med om bilister som kört om mig på en 30-väg och sedan direkt svängt av åt höger utan att blinka. Vem är det då som orsakar en olycka? Jag eller bilisten?
Detta gäller även dessa som kör om på 50-väg, när det är mycket trafik. Vi kör faktiskt ungefär lika fort och håller oss åt sidan, men vi vill bli respekterade utan att ha en bil som kör bredvid en.
Det finns också en annan sak som jag skulle vilja lära er bilister som kör i mörker och passerar en mopedist. Blända av. Blir ni inte själva arga när en annan bilist inte bländar av? Jo!
Tror ni då inte att vi också får exakt samma känslor över det här? Tydligen inte!
Hör kommer då ännu en olycka, eftersom jag som mopedist, inte kan se om du, bilisten, inte bländar av.
Jag vill be er, lär er trafikreglerna, för de verkar ni inte kunna.

/ Arg mopedist


Kommentarer
Postat av: Dis

SV : men jag lästa nånstans att du hade flera på g och vill inte överbelast dig typ :P <3

2012-01-12 @ 17:03:39
URL: http://diiiis.blogg.se/

Tell me what's on your heart

Jag tror faktiskt inte att du heter anonym...
Spara dig själv?

Din mail? (som bara jag ser)

Är du en tuff bloggare kanske?

Skriv något jag kan bli glad av att läsa ;)

Trackback
sandralouiseisabelle -
RSS 2.0