♥Det är lätt att vara eftertänksam

En sak jag inte förstår är hur man som förälder kan låta sina barn sminka sig och ha klackskor och annat.
Jag fick inte ha smink i skolan förän jag gick i 7an fast hade ändå lite i 6an vilket jag tycker nu är så fel.
Också att använda bh, det är ju sjukt hur ungar som går i 2an/3an använder bh! Barn som inte en antydning på bröst!
Jag fick börja använda bh i 6an, då hade jag bröst och det var behövligt.
Varför kan inte barn få vara barn?!
Nu när en tjej går i 6an har hon ju nästan redan haft sex! De sminkar sig, använder bh, har pojkvänner och försöker bete sig som om de var hur mogna som helst. Jag tycker det är äckligt. Att man som 12åring kan svara på frågan "när fick du din första kyss?" med "jag minns inte", liksom hallå?
Nej, när vi var 12 år så lekte vi förihelvete fortfarande med Bratz-dockor! Men sånt kan man ju inte göra..
Nu ska man sminka sig, ta kort på sig själv och blogga..?
Jag gör alla de senaste sakerna, men jag är 16 år. Visst, det är ingen ålder. Men jag har iaf upplevt att få leka av sig som barn. Så som barn ska göra.
Jag är lillgammal och har alltid varit det. Men dockor var kul länge.
Så fort någon springer runt och fjantar sig och skriker så känner jag mig som en 80årig kärring som är tråkig.
Jag är rent utsagt övermogen.
...och kanske lite tråkig.
Men jag förstår ändå inte hur samhället kan se ut som det gör idag.
Jag står för vad jag säger så kritisera mig gärna.

Kommentarer
Postat av: Dajana

Hej , tack detsamma snäckan ! Digggar din hårfärg jätte mycket .

Take care =)

2011-07-07 @ 22:49:00
URL: http://dajanaa.blogg.se/

Tell me what's on your heart

Jag tror faktiskt inte att du heter anonym...
Spara dig själv?

Din mail? (som bara jag ser)

Är du en tuff bloggare kanske?

Skriv något jag kan bli glad av att läsa ;)

Trackback
sandralouiseisabelle -
RSS 2.0